Poslední téma
Jak se počítá boj
MoNsTeR :: MoNsTeR & Deff. :: Off fórum
Strana 1 z 1
Jak se počítá boj
Toto je návod na bázi experimentální zkušenosti. Nejedná se o návod přímo od Travianu, ale je odzkoušeno, že boj se takto počítá.
Výsledek boje ovlivňují následující faktory
► kumulovaná výše útoku a jeho rozložení na pěší a jízdu
► kumulovaná výše obrany a její složení
► opevnění a beranidla
► rozdíl v populaci
Stručné shrnutí na začátek
► Velká arma je vždy lepší než malá arma
► Čím větší přesila útoku, tím menší ztráty
► Složení útoku z pěší a jízdy je také důležité
► Nikdy nerozdělujte útok ani obranu ? klíčem úspěchu je mít přesilu
► Nezapomínejte na beranidla (tohle se projevuje víc u velkých armád)
► Efekt populačního rozdílu bývá často nemalý a výsledek může být nepříjemně překvapující!
A teď teda jak se počítá boj :-)
Následovat bude několik příkladů s využitím simulátoru. Předpokládáme, že populace útočníka i obránce je stejná a že obránce nemá žádné opevnění.
I když se váš útok skládá z pěší a jízdy, celkový útok se počítá jako jedno přesné číslo. Útočné číslo se nemění. To znamená, že když máte 100 impů a 50 EC, tak váš útok je
100*70 + 50*180 = 16 000.
Složitější je výpočet obrany, protože u jednotky máme 2 čísla ? obranu proti pěchotě jízdě a obranu proti jízdě. Od složení útoku (pěší/jízda) se poté odvíjí obrana. Navážeme na předchozí příklad, kdy máme 100 impů a 50 EC.
Útok = 7000 pěší + 9000 jízda = 16000
Z tohoto je patrné, že složení útoku je 7:9 ve prospěch jízdy.
Na základě této rovnice se obrana.
Obrana = obrana proti pěchotě * 7/16 + obrana proti jízdě * 9/16
Tj. poměr obrany (jak moc je ve výsledné obraně zastoupena buď dílčí obrana proti pěchotě nebo dílčí obrana proti jízdě) se upraví podle složení útoku.
Pokračujeme v našem příkladě. Dejme tomu, že obrana je 330 pretů.
Obrana pretů proti pěchotě = 330*65 = 21450
Obrana pretů proti jízdě = 330*35 = 11550
A teď už dopočítáme konečnou celkovou obranu
21450 * (7/16) + 11550 * (9/16)= 9384 + 6496 = 15880
Závěr:
Z tohoto nám vyšlo, že útok je 16000 a obrana 15880
Jednoduše řečeno ? síla obrany je závislá na složení útoku a automaticky se mu přizpůsobuje.
Toto je velmi důležité při útocích na jednostranně zaměřenou obranu (tj. obranu, která je např. zaměřená jen na jízdu (oštěpaři) nebo jen na pěchotu (preti, pálky). Velmi často je lepší nepoužít všechen útok, co máte, a použít například pouze pěchotu nebo pouze jízdu.
Velmi populární příklad, který již delší dobu koluje na travianních fórech, je tento:
20 blesků útočí na 200 pálek ==> 8 teutonů zemře a zabije všechny pálky
20 blesků a 20 šermů útočí na 20 pálek ==> 13 blesků a 13 šermů země a zabije pálky
Ale jak je možné, že když použiju víc jednotek, tak jich víc ztratím? Důvod je jednoduchý. Obrana pálek proti pěchotě je 20, proti jízdě jen 5. Pokud útočím jen bleskama, obrana každé pálky je jen 5. Pokud použiju i šermíře, pálky použijí při obraně i část své obrany proti pěchotě, takže jejich celková obrana je proti mixovanému útoku vyšší. Toto je nejjasnější a nejextrémnější příklad, ale tento princip platí pro všechny jednotky.
Důležité - mějte přesilu!
Z tohoto grafu je jasná jedna velice důležitá věc. Z počátku vidíte, že když útočím 1000 impama, tak chcípnou všichni. Když už mám ale 2000 impů, tak jich chcípne jen 725, pak 607, 539, 493 a tak dále. Množství ztrát ilustruje červená křivka. Její zakřivení značí je zejména v počátku, což znamená, že velký rozdíl ve ztrátách je při útoku s 2000 a 6000 impama (rozdíl je 233). Už je ale vcelku jedno, jestli útočím s 16000 nebo 20000 impama (rozdíl je jen 20). Tohle Vám ušetří jednotky ? útočte na toho, na koho máte. Před útokem se zamyslete, jestli je Vaše arma dostatečně velká na to, aby utrpěla pouze zanedbatelné ztráty, nebo jestli vás to zabolí. Pokud na to nemáte, neútočte nebo pokud to jde, počkejte a ještě něco natrénujte.
To samý platí i pro obranu, jen si ji prohoďte s útokem. Je lepší mít větší obranu a zpočátku každý přírůstek obrany se na ztrátách nepřítele i Vašich projeví víc než když už jí tam máte hromadu. Tohle je důvod, proč byste neměli jak off tak def armády dělit. Je dobré mít jednu hlavní velkou čistku a k té eventuálně časem postavit ještě nějakou vedlejší podle toho, jak jste na tom s croppem. Proto e také vhodné mít za hlavní vesnici multicrop.
Beranidla a katapulty
Opevnění přidává k obraně vojáků. Jak to ale funguje?
Beranidla zvyšují jak normální útočné číslo vaší armády, tak během boje bourají zeď. Budeme počítat velká čísla jednotek, aby se mohlo zanedbat útočné číslo beranidel a mohl se počítat jen ?bourací? efekt.
Příklady:
A. 50 000 impu + 100 beranidel proti 40 000 pretu ==> vsichni impove mrtvi a zed na lvl 11
B. 50 000 impu + 200 beranidel proti 40 000 pretu ==> 2 300 impu a 9 beranidel zbylo, zed 0
C 50 000 impu + 400 beranidel proti 40 000 pretu ==> 11 000 impu zustalo a zed na 0
Takže 200 beranidel dělá 7700 impů navíc, co přežijí. Je dobré beranidla nepodceňovat. Pokud máte armu kolem 10 000, měli byste mít aspoň nějakých 300 beranidel na pohodlnou likvidaci opevnění.
Jaká je nejlepší obrana proti mixovaným útokům?
Dále poslední věc a to obrana. Nebudu tu překládat tabulky. Velmi záleží na tom, s čím útočník přijde. Pokud budeme ale předpokládat, že útočník má přesný mix útoku na pěší a jízdu (tj. celkový útok pěchoty je např. 10 000 a jízdy také 10 000), tak nejlepší obrana proti tomuto není taktéž mixovaná z různých typů jednotek, ale pouze z pretoriánů, protože ti mají celkové obranné číslo největší
pret 0,5*65 + 0,5*35 = 32,5 + 17.5 = 50
oštěp 0,5*60 + 0,5*35 = 30 + 17.5 = 47,5
falanx 0,5*40 + 0,5*40 = 20 + 25 = 45
Když se do toho započítá ještě vylepšení a zlatky, ta pret vychází úplně nejlíp, protože se bonusy počítají z největšího základu.
Pokud by ale útočním přijel jenom s koňmi, tak jsou preti samozřejmě nejslabší, pokud jen s pěchotou, tak jsou opět nejlepší.
Výsledek boje ovlivňují následující faktory
► kumulovaná výše útoku a jeho rozložení na pěší a jízdu
► kumulovaná výše obrany a její složení
► opevnění a beranidla
► rozdíl v populaci
Stručné shrnutí na začátek
► Velká arma je vždy lepší než malá arma
► Čím větší přesila útoku, tím menší ztráty
► Složení útoku z pěší a jízdy je také důležité
► Nikdy nerozdělujte útok ani obranu ? klíčem úspěchu je mít přesilu
► Nezapomínejte na beranidla (tohle se projevuje víc u velkých armád)
► Efekt populačního rozdílu bývá často nemalý a výsledek může být nepříjemně překvapující!
A teď teda jak se počítá boj :-)
Následovat bude několik příkladů s využitím simulátoru. Předpokládáme, že populace útočníka i obránce je stejná a že obránce nemá žádné opevnění.
I když se váš útok skládá z pěší a jízdy, celkový útok se počítá jako jedno přesné číslo. Útočné číslo se nemění. To znamená, že když máte 100 impů a 50 EC, tak váš útok je
100*70 + 50*180 = 16 000.
Složitější je výpočet obrany, protože u jednotky máme 2 čísla ? obranu proti pěchotě jízdě a obranu proti jízdě. Od složení útoku (pěší/jízda) se poté odvíjí obrana. Navážeme na předchozí příklad, kdy máme 100 impů a 50 EC.
Útok = 7000 pěší + 9000 jízda = 16000
Z tohoto je patrné, že složení útoku je 7:9 ve prospěch jízdy.
Na základě této rovnice se obrana.
Obrana = obrana proti pěchotě * 7/16 + obrana proti jízdě * 9/16
Tj. poměr obrany (jak moc je ve výsledné obraně zastoupena buď dílčí obrana proti pěchotě nebo dílčí obrana proti jízdě) se upraví podle složení útoku.
Pokračujeme v našem příkladě. Dejme tomu, že obrana je 330 pretů.
Obrana pretů proti pěchotě = 330*65 = 21450
Obrana pretů proti jízdě = 330*35 = 11550
A teď už dopočítáme konečnou celkovou obranu
21450 * (7/16) + 11550 * (9/16)= 9384 + 6496 = 15880
Závěr:
Z tohoto nám vyšlo, že útok je 16000 a obrana 15880
Jednoduše řečeno ? síla obrany je závislá na složení útoku a automaticky se mu přizpůsobuje.
Toto je velmi důležité při útocích na jednostranně zaměřenou obranu (tj. obranu, která je např. zaměřená jen na jízdu (oštěpaři) nebo jen na pěchotu (preti, pálky). Velmi často je lepší nepoužít všechen útok, co máte, a použít například pouze pěchotu nebo pouze jízdu.
Velmi populární příklad, který již delší dobu koluje na travianních fórech, je tento:
20 blesků útočí na 200 pálek ==> 8 teutonů zemře a zabije všechny pálky
20 blesků a 20 šermů útočí na 20 pálek ==> 13 blesků a 13 šermů země a zabije pálky
Ale jak je možné, že když použiju víc jednotek, tak jich víc ztratím? Důvod je jednoduchý. Obrana pálek proti pěchotě je 20, proti jízdě jen 5. Pokud útočím jen bleskama, obrana každé pálky je jen 5. Pokud použiju i šermíře, pálky použijí při obraně i část své obrany proti pěchotě, takže jejich celková obrana je proti mixovanému útoku vyšší. Toto je nejjasnější a nejextrémnější příklad, ale tento princip platí pro všechny jednotky.
Důležité - mějte přesilu!
Z tohoto grafu je jasná jedna velice důležitá věc. Z počátku vidíte, že když útočím 1000 impama, tak chcípnou všichni. Když už mám ale 2000 impů, tak jich chcípne jen 725, pak 607, 539, 493 a tak dále. Množství ztrát ilustruje červená křivka. Její zakřivení značí je zejména v počátku, což znamená, že velký rozdíl ve ztrátách je při útoku s 2000 a 6000 impama (rozdíl je 233). Už je ale vcelku jedno, jestli útočím s 16000 nebo 20000 impama (rozdíl je jen 20). Tohle Vám ušetří jednotky ? útočte na toho, na koho máte. Před útokem se zamyslete, jestli je Vaše arma dostatečně velká na to, aby utrpěla pouze zanedbatelné ztráty, nebo jestli vás to zabolí. Pokud na to nemáte, neútočte nebo pokud to jde, počkejte a ještě něco natrénujte.
To samý platí i pro obranu, jen si ji prohoďte s útokem. Je lepší mít větší obranu a zpočátku každý přírůstek obrany se na ztrátách nepřítele i Vašich projeví víc než když už jí tam máte hromadu. Tohle je důvod, proč byste neměli jak off tak def armády dělit. Je dobré mít jednu hlavní velkou čistku a k té eventuálně časem postavit ještě nějakou vedlejší podle toho, jak jste na tom s croppem. Proto e také vhodné mít za hlavní vesnici multicrop.
Beranidla a katapulty
Opevnění přidává k obraně vojáků. Jak to ale funguje?
Beranidla zvyšují jak normální útočné číslo vaší armády, tak během boje bourají zeď. Budeme počítat velká čísla jednotek, aby se mohlo zanedbat útočné číslo beranidel a mohl se počítat jen ?bourací? efekt.
Příklady:
A. 50 000 impu + 100 beranidel proti 40 000 pretu ==> vsichni impove mrtvi a zed na lvl 11
B. 50 000 impu + 200 beranidel proti 40 000 pretu ==> 2 300 impu a 9 beranidel zbylo, zed 0
C 50 000 impu + 400 beranidel proti 40 000 pretu ==> 11 000 impu zustalo a zed na 0
Takže 200 beranidel dělá 7700 impů navíc, co přežijí. Je dobré beranidla nepodceňovat. Pokud máte armu kolem 10 000, měli byste mít aspoň nějakých 300 beranidel na pohodlnou likvidaci opevnění.
Jaká je nejlepší obrana proti mixovaným útokům?
Dále poslední věc a to obrana. Nebudu tu překládat tabulky. Velmi záleží na tom, s čím útočník přijde. Pokud budeme ale předpokládat, že útočník má přesný mix útoku na pěší a jízdu (tj. celkový útok pěchoty je např. 10 000 a jízdy také 10 000), tak nejlepší obrana proti tomuto není taktéž mixovaná z různých typů jednotek, ale pouze z pretoriánů, protože ti mají celkové obranné číslo největší
pret 0,5*65 + 0,5*35 = 32,5 + 17.5 = 50
oštěp 0,5*60 + 0,5*35 = 30 + 17.5 = 47,5
falanx 0,5*40 + 0,5*40 = 20 + 25 = 45
Když se do toho započítá ještě vylepšení a zlatky, ta pret vychází úplně nejlíp, protože se bonusy počítají z největšího základu.
Pokud by ale útočním přijel jenom s koňmi, tak jsou preti samozřejmě nejslabší, pokud jen s pěchotou, tak jsou opět nejlepší.
MoNsTeR :: MoNsTeR & Deff. :: Off fórum
Strana 1 z 1
Povolení tohoto fóra:
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
|
|
Wed Apr 04, 2012 8:08 am pro finy
» nase natarka
Thu Mar 15, 2012 4:01 am pro banshee!
» Nase natarka pod dohledem
Thu Mar 15, 2012 12:58 am pro Cache
» Otazky a odpovedi
Mon Mar 12, 2012 11:51 pm pro Cache
» Zajímavé logy
Sun Mar 04, 2012 5:54 am pro horas
» zprava od cammory
Wed Feb 22, 2012 9:13 am pro venca10
» Otázka dvůr tržiště
Sat Feb 04, 2012 1:02 pm pro big ticket
» Budoucí cíle
Fri Feb 03, 2012 4:41 am pro Dave 007
» Alianční skypechat
Mon Jan 30, 2012 7:56 am pro MAD123